Als je eenmaal een hulp via Helpling hebt geboekt, wil je er natuurlijk het beste uithalen. Maar hoe doe je dat? Wat zijn de voorbereidende stappen die je zelf kan maken? Moet ik instructies geven aan de hulp? Hoe geef je instructies aan de hulp? Wat moet je in huis hebben? Op al deze vragen geven wij hier antwoord!
Het allerbelangrijkste: Wij helpen je graag op weg met een checklist en tips, maar uiteindelijk werkt de hulp voor jou en ken jij je eigen huis het beste! Overleg daarom altijd je wensen, zowel over de schoonmaak als over de producten, met je hulp.
We raden je aan de volgende lijst te gebruiken als basis voor wat je in huis moet hebben voor een schoonmaak:
Wil je dat de schoonmaakhulp extra klusjes doet?
Dan is het handig om daar ook de juiste schoonmaakmiddelen en materialen voor in huis te hebben.
Oven
- ovenreiniger uit de supermarkt
- of maak je eigen ovenreiniger van 4 eetlepels water en 4 eetlepels zuiveringszout
Strijken
- strijkijzer
- strijkplank
Ramen
- glasreiniger
- of maak je eigen glasreiniger met een emmer water en een kopje azijn
Veelgestelde vragen
Kan ik een sleutel aan mijn hulp geven?
Hoe weet ik of er een goede hulp bij mij komt schoonmaken?
Als er iets kapot gaat, betaalt Helpling dan de schade?
Ik heb 3 uur geboekt, is dat genoeg?
Ik wil mijn hulp iets vragen, kan ik de hulp opbellen?
Wat doe ik als de hulp eerder klaar is met schoonmaken?
Kan ik feedback achterlaten voor de hulp?
Als de hulp bevalt, kan ik de hulp dan vaker boeken?
Als er een hulp via Helpling bij mij komt schoonmaken, weet de hulp dan wat er moet gebeuren of moet ik zelf instructies geven aan de hulp?
Een schoonmaak in huis is heel persoonlijk, want iedereen vindt iets anders belangrijk. Daarom is het belangrijk dat jij instructies geeft aan de hulp over wat er schoongemaakt moet worden en wat voor jou belangrijk is. Bijvoorbeeld: een babykamer wil je misschien schoner hebben dan de werkkamer, omdat de babykamer vaker gebruik wordt en sneller vies wordt.
Maakt de hulp grondig schoon?
Wij geven de hulp geen specifieke instructies over de schoonmaak, want iedereen vindt iets anders belangrijk. Samen met de hulp kan je bedenken wat realistisch is in het aantal geboekte uren. Als je huis te groot is om alles grondig te laten schoonmaken, kan je ook er voor kiezen om sommige kamers grondiger te laten doen terwijl andere kamers wat oppervlakkiger gedaan worden.
Kan ik de hulp vertrouwen?
Alle hulpen die via het Helpling platform schoonmaken, zijn uitgebreid gescreend. In een intakegesprek worden de ervaring, motivatie en referenties van de hulp uitgebreid besproken. Vervolgens volgt een schoonmaaktest om te toetsen of de hulp de juiste kennis beschikt. Als dat goed gaat, dient de hulp nog een Verklaring Omtrent Gedrag in te leveren voordat de hulp het platform op mag.
Kan ik een sleutel aan mijn hulp geven?
Als je een favoriete hulp hebt gevonden en een lange termijn relatie met de hulp aangaat, dan kan je een huissleutel aan je hulp geven. Het wordt dan wel lastiger om van hulp te wisselen, maar als je helemaal blij bent met je hulp dan hoeft dat natuurlijk niet. Overleg dan wel even met de hulp voordat je de boeking wijzigt, zodat je zeker weet dat de hulp dan ook kan.
Hoe weet ik of er een goede hulp bij mij komt schoonmaken?
Alle hulpen die via het Helpling platform schoonmaken zijn uitgebreid gescreend, zijn in het bezit van een VOG en dienen minimaal 2 jaar relevante ervaring te hebben. Hulpen met uitstekende recensies krijgen voorrang als er nieuwe boekingsverzoeken binnenkomen. Ook houden we de kwaliteit van de hulpen in de gaten doordat klanten na de schoonmaak feedback kunnen achterlaten. Als we slechte recensies binnenkrijgen over een hulp, dan houden we die hulp extra in de gaten. Als de resultaten niet verbeteren, zeggen we de samenwerking met de hulp op.
Als er iets kapot gaat, betaalt Helpling dan de schade?
Als er tijdens het schoonmaken schade ontstaat door toedoen van een hulp via Helpling dan is de hulp verzekerd voor schade vanaf €350. Schade onder dit bedrag zal onderling geregeld moeten worden en kan meestal opgelost worden door de schade te verhalen op je eigen WA-verzekering. Schade door een huishoudelijke hulp valt namelijk ook onder een WA-verzekering.
Ik heb 3 uur geboekt, is dat genoeg?
In de eerste stap van het boekingsproces op de website vind je een handige calculator waarmee je kan uitrekenen hoeveel uur je het beste kan boeken. Houd er rekening mee dat dit een gemiddelde is. Wil je graag dat je huis heel grondig wordt schoongemaakt of is het heel vies, boek dan extra tijd.
Ik wil mijn hulp iets vragen, kan ik de hulp opbellen?
Je kan de hulp zeker bellen of smsen als je een vraag hebt. In je account vind je het telefoonnummer van de hulp door naar “Mijn boekingen” te gaan en dan op de naam van de hulp te klikken.
Welke taal spreekt de hulp?
Via Helpling vind je een hulp die goed Nederlands of Engels spreekt.
Wat doe ik als de hulp eerder klaar is met schoonmaken?
Het is handig om van te voren met de hulp af te spreken wat er gebeurt als de hulp eerder klaar is. Je kan een aantal kleine klusjes bedenken die de hulp kan doen om de resterende tijd nog op te vullen. Bijvoorbeeld een paar keukenkastjes schoonmaken of een aantal overhemden strijken.
Kan ik feedback achterlaten voor de hulp?
Zeker! Om feedback achter te laten over je hulp bij een regelmatige boeking, log je in op je account en zie je op de homepage een overzicht van je schoonmaakhulpen. Naast de naam van je hulp, vind je een knop “beoordeling achterlaten”. Als je daar op klikt, kan je direct feedback achterlaten. Om feedback achter te laten over een hulp van een eenmalige boeking klik je op de link die je in je e-mail hebt gehad.
Hoe werkt de betaling?
De betaling gebeurt veilig online nadat de afspraak heeft plaatsgevonden. Je kan betalen via iDeal, creditcard, Paypal of via een automatische incasso.
Als de hulp bevalt, kan ik de hulp dan vaker boeken?
Als je een regelmatige boeking maakt, ben je ervan verzekerd dat je altijd je eigen, favoriete hulp krijgt. Bij een eenmalige boeking kunnen we niet garanderen dat je altijd dezelfde hulp krijgt. We willen graag lange termijn relaties tot stand brengen via ons platform om het op die manier voor klanten en hulpen makkelijker te maken.
Meer vragen of hulp nodig? Kijk op onze supportpagina.