Schoonmaakhulp Milena over de voordelen van eigen baas zijn: “Ik ga op vakantie wanneer ik dat wil”

Schoonmaakhulp Milena over de voordelen van eigen baas zijn: “Ik ga op vakantie wanneer ik dat wil”

Helpling is opgericht in maart 2014, Milena meldde zich een paar maanden later aan op het platform. Deze Helpling-veteraan heeft een gemiddelde ranking van 4,7 uit 88 reviews! Volgens haar klanten werkt Milena keihard en is ze altijd vriendelijk. We belonen haar daarom in januari met de titel ‘hulp van de maand’.

Milena kwam vanuit Kroatië naar Amsterdam om te studeren aan het Conservatorium van Amsterdam. Ze is afgestudeerd op het muziekinstrument de orgel en geeft daar nu ook les in. De meeste huishoudens hebben geen orgel staan, daarom geeft ze haar leerlingen les in kerken in Amsterdam. Om financiële gaatjes op te vullen, is Milena aan de slag gegaan als huishoudelijk hulp.

Schoonmaken is fysiek zwaar werk en vaste vrije dagen heeft Milena niet. “Als ik twee grote huizen heb schoongemaakt op een dag, lig ik soms wel om 9 uur ‘s avonds in bed. In het weekend mag ik van mezelf een beetje uitslapen, dan ben ik pas vanaf 10 uur beschikbaar.”

Milena close

Milena vindt het daarom fijn om eens in de zoveel tijd echt uit te rusten en op vakantie te gaan. Tijdens vakanties gaat Milena vaak op bezoek naar haar familie in Kroatië, maar Milena is ook dol op verre reizen. Ze is net terug van een maand in India, waar zij het hele land doorreisde.

Ik hoef geen vakantiedagen op te nemen; ik boek gewoon een ticket

“Een van de voordelen aan werken via Helpling is dat ik zelf bepaal wanneer ik op vakantie ga. Ik hoef geen toestemming te vragen aan een baas; ik boek gewoon een ticket.” Dat ze een aantal vaste klanten is verloren door haar maand afwezigheid, neemt Milena voor lief. “Ik ben nu weer meer beschikbaar, dus er komen wel weer nieuwe klanten voor in de plaats.”

Wil je net als Milena flexibel aan de slag als schoonmaakhulp? Meld je hier aan!

Niet alle klanten zijn voor een vervangende hulp gegaan tijdens haar vakantie. “Sommige klanten hebben zelf een paar weken schoongemaakt en anderen hebben in de tussentijd een laagje stof opgebouwd. In beide gevallen waren ze blij dat ik weer terug ben!”

This is an image of Milena

Van de waardering die Milena krijgt voor haar werk geniet ze het meeste. De blijk van waardering zit vaak in kleine gebaren: “Ik heb een klant die altijd Spa rood koopt, omdat zij weet dat ik bruisend water het lekkerste vind.”

Hoewel Milena het krijgen van een huissleutel ziet als een teken van vertrouwen, heeft ze het liefst zo min mogelijk sleutels in haar bezit: “Als je geen sleutels hebt, kun je ze ook niet kwijtraken.”

Karen leeft in paradox: dol op een schoon huis, maar steekt daar het liefst zo min mogelijk tijd in. Schrijft daarom ook graag artikelen over life hacks voor Helpling. Houdt van bloemen, te duur servies en tv-series.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *